1. Za silnou stránku školy – 80,06%
2. Za slabou stránku školy – 11,11%
3. Je nevýrazný, chod školy příliš neovlivňuje – 2,78%
Studenti druhých až čtvrtých ročníků si zvolili Kantora roku 2020/2021. Za první místo byly 3 body, za 2. místo 2 body a za 3. místo 1 bod. Níže uvádím ty pedagogy, kteří obdrželi více než 50 bodů.
Je také pravdou, že v této anketě se těžko mohli prosadit učitelé s menším úvazkem, neboť pro ně hlasovalo logicky méně studentů, a že určitým způsobem byli zvýhodněni učitelé, kteří učí méně hodin ve více třídách, nicméně i tak lze konstatovat, že studenti dali jasně najevo, komu vystavují odměnu za především distanční výuku v minulém školním roce.
Všem níže uvedeným blahopřeji, ale děkuji za výborné zvládnutí on-line výuky za minulý školní rok nejen jim, ale také všem jejich kolegyním a kolegům, až na dvě výjimky, tito pánové již u nás nepracují.
Pořadí:
1. Jan Kafka (dějepis, český jazyk) – 337
2. Tamara Mainzerová (matematika) – 217
3. Petr Růžička (dějepis, prezenční dovednosti) – 200
4. Věra Krajčová (fyzika)
5. Jaroslav Kořínek (robotika, fyzika)
6. Aramis Tochjan (hardware, výchova k podnikání)
7. Zuzana Cimlerová (elektrotechnika)
8. Dušan Ďurdovič (občanská výchova)
9. Renata Zýková (matematika)
10. Matěj Cajthaml (webové aplikace)
11. Tomáš Tkáč (matematika)
12. Ivona Liptáková (český jazyk)
13. Michael Kalista (hardware, počítačové sítě, sociální vědy)
Koho nominujete na Studenta roku?
Zde hlasovali pouze učitelé. Za první místo byly 3 body, za 2. místo 2 body a za 3. místo 1 bod. Problém byl, že se v nominaci objevilo celkem 51 studentů, tudíž je opravdu velký rozptyl. Ale vybírám deset z nich, kteří obdrželi nejvíce bodů. Za jménem studenta je loňská třída, kdy třídy A, B, C znamenají obor Informační technologie, K obor Kybernetická bezpečnost a L obor Technické lyceum.
Jak vyplývá z tabulky níže, máme hned dva vítěze, kterým gratuluji. Stejně jako dalším 49 jejich kolegyním a kolegům, kteří získali v nominaci alespoň bod, 174 studentům, kteří za školní rok 2020/2021 získali vyznamenání a 52% maturantů, kteří složili zkoušku z dospělosti s vyznamenáním. A zároveň děkuji drtivé většině studentek a studentů za jejich přístup k výuce, ke škole, a také těm z nich, kteří pomáhali a pomáhají s rozvojem naší školy, s jejími projekty.
Na závěr citace výroku, který asi nejlépe vystihuje tuto anketu, od učitelky matematiky paní Tamary Mainzerové: „Líp by se mi vybírali špatní studenti, dobrých je tu opravdu hodně a vybrat jen tři cítím jako nespravedlivé. Obdivuji vždy většinu třídy, kde učím. Na každém si vážím něčeho.“
Pořadí:
1. Lukáš Rejnek, 3.K – 14
2. Michal Uliáš, 3.K – 14
3. David Egyházi, 4.C – 12
4. Lucie Hrušková, 1.K
5. Olivier Sajdok, 1.L
6. Michal Horázný, 3.L
7. Lukjans Papariga, 1.L
8. Jiří Fišera, 1.B
9. Oldřich Krupauer, 2.B
10. David Halla, 2.K
Koho z učitelů nominujete na Sympaťáka roku 2020/2021?
Zde hlasovali jen studenti, ale ze všech ročníků. Takže se tam částečně promítl i letošní školní rok. Za první místo byly 3 body, za 2. místo 2 body a za 3. místo 1 bod. Níže uvádím ty pedagogy, kteří obdrželi více než 50 bodů.
1. Petr Růžička (dějepis, prezenční dovednosti) – 331
2. Aramis Tochjan (hardware, výchova k podnikání) – 248
3. Tamara Mainzerová (matematika) – 174
4. Jan Kafka (dějepis, český jazyk)
5. Michael Kalista (hardware, počítačové sítě, sociální vědy)
6. Ladislav Trnka (chemie)
7. Věra Krajčová (fyzika)
8. Zbyšek Nechanický (právo)
9. Jaroslav Kořínek (robotika, fyzika)
10. Dušan Ďurďovič (občanská výchova)
11. Josef Malý (programování)
12. Zuzana Cimlerová (elektrotechnika)
13. Lukáš Vrba (grafické systémy)
14. Jan Lacina (počítačové sítě)
15. Adam Přibyl (IT v vpraxi)
16. Jan Tesař (technologie chytrých domů a měst, programování)
S podporou aktivních studentů a ředitelským Programem pro podporu talentovaných a aktivních studentů
Tuto otázku měli v anketě pouze učitelé, kterým z této podpory vyplývají povinnosti a svým způsobem jim to komplikuje život. Jsem opět velmi rád, že přesto více než osmdesát procent z nich souhlasí s podporou aktivních studentů a jen opravdu jedinci jsou proti. Víc asi nemá třeba cenu dodávat. Opět někdo neodpověděl, proto není součet 100%.
Učitelé:
1. Souhlasím – 83,33%
2. Nesouhlasím – 2,78%
3. Je mi to jedno – 8,33%
S výukou pomocí tzv. převrácené třídy, kdy se v pondělí učím sám
Na tuto otázku odpovídali pouze studenti prvních ročníků, kterých se pilotní výuka tímto způsobem týká. Myslím si, že dali jednoznačnou odpověď, že významné většině z nich tento způsob zatím vyhovuje. Vyhodnocení si budeme pochopitelně dělat průběžně i na konci roku.
Je zcela patrné, že učitelé s tímto pilotním způsobem výuky mají problém, nebo o něm tolik neví, protože se jich osobně netýká. Někteří i s touto metodou výuky souhlasí, ale až ve vyšším ročníku. Není to tak překvapivé, neboť jde o novou věc, pro učitele daleko více náročnou a někteří pedagogové takto pojatou výuku ještě neumí přesně uchopit, z toho vyplývá jejich nejistota. Ale pevně věřím, že tuto novou metodu učitelé zvládnou, a také, že ji zvládnou studenti, neboť pro ně to znamená významné převzetí zodpovědnosti za své vzdělávání.
Studenti prvních ročníků:
1. Souhlasím – 76,92%
2. Nesouhlasím – 7,70%
3. Je mi to jedno – 13,99%
Učitelé:
1. Souhlasím – 41,67%
2. Nesouhlasím – 16,67%
3. Je mi to jedno – 27,78%
4. Souhlasím, ale ne u 1. ročníku – 13,09%
O tom, že bych začal podnikat, založil firmu, Start-up
Tato otázka je pro mě velmi důležitá, neboť něco vypovídá o hodnotovém nastavení studentů a učitelů na naší škole. I někteří studenti uvedli, že již podnikají, ale významný podíl byl mezi učiteli. Je to logické, mnozí kantoři absolventi u nás učí, většinou ještě studují vysokou školu a podnikají. Ale podnikání se věnují i tak zvaně klasičtí učitelé.
Jsem moc rád, že učitelé a studenti přistupují k podnikání jako k příležitosti se „o sebe postarat sám“, nepodléhají náladám ve společnosti, která má k podnikatelům negativní vztah, daný zprávami v médiích o podvodnících, ti však tvoří jen zlomek z nich.
Rozhodně jsem připravený podnikavost studentů a učitelů nadále podporovat a také jsem moc rád, že zde máme Coworkingové centrum, Next Zone a Inkubátor Start-upů. Anketa jasně dokladuje, že tyto aktivity vznikly opravdu na správném místě.
Studenti:
1. Vážně uvažuji – 39,96%
2. Vůbec neuvažuji – 8,80%
3. Nevím, nemám v tom jasno – 49,90%
Učitelé:
1. Vážně uvažuji – 5,55%
2. Vůbec neuvažuji – 25,00%
3. Nevím, nemám v tom jasno – 22,22%
4. Již podnikám – 47,22%
Napište tři hlavní důvody, proč jste si vybral Smíchovskou SPŠ a gymnázium
Na tuto otázku odpovídali pouze studenti a jsem za jejich vyjádření rád. Je patrné, z jakých důvodů si naši školu vybírají. A jsem ještě radši, když svým aktivním přístupem rozvíjejí nejen sebe, ale pomáhají nám i rozvíjet naši školu.
Pořadí:
1. Prestiž, pověst školy
2. Možnost volby předmětů IT, projektů, osobního rozvoje
3. Obor IT
4. Poloha školy
5. Doporučení od kamaráda, příbuzného, známého
6. Vybavení školy
7. Obor Kybernetická bezpečnost
8. Ředitel
9. Dobrá propagace, PR školy
10. Kvalitní vzdělávání, moderní přístup k výuce
Napište tři hlavní důvody, proč na Smíchovské SPŠ a gymnáziu pracujete
Tuto otázku měli pouze učitelé, níže jsou jejich odpovědi, které mě velmi potěšily. Víc k nim asi nemá smysl dodávat. Děkuji drtivé většině učitelů, že svým přístupem pomáhají rozvíjet talent našich studentů, podporují je v jejich aktivitách a také pomáhají rozvíjet naši školu.
Pořadí:
1. Výborní studenti, jejich výborná úroveň
2. Možnost profesní seberealizace, osobního rozvoje
3. Přátelská atmosféra, neformální atmosféra
4. Pedagogická autonomie, svoboda učitele
5. Kolektiv učitelů
6. Ředitel, vedení školy
7. Možnost zapojení se do projektů
8. Práce mě baví a naplňuje
Každé pondělí zasílá ředitel školy zaměstnancům a studentům informace o škole, z provozu, z hospodaření, z proběhlých jednáních, o projektech školy.
Jsem rád, že zápisy z porady čte značná část studentů, byť to není jejich povinnost.
Porady jsou opravdu velmi podrobné a těžko se v nich orientuje, ale zároveň slouží i pro případné spory, pro Českou školní inspekci, pro další kontroly. Také slouží jako podklad pro omlouvání studentů, kteří byli na školní akci. Ale jistě v nich dokážete hledat takové informace, které vás zajímají.
Pokud někdo z učitelů či studentů tvrdí, že informován o dění na škole není, tak nemluví pravdu. Je, jen se mu nechce informace hledat. U učitelů jde o porušení pracovní kázně, studenti jistě číst porady vedení nemusí.
Studenti:
Čtu pravidelně a celé – 2,87%
Čtu pravidelně, co mě zajímá – 25,05%
Čtu občas – 31,17%
Čtu výjimečně – 29,64%
Ještě nikdy jsem se do nich nepodíval – 9,37%
Učitelé:
Čtu pravidelně a celé – 22,22%
Čtu pravidelně, co mě zajímá – 58,33%
Čtu občas – 11,11%
Čtu výjimečně – 2,78%
Ještě nikdy jsem se do nich nepodíval – 0,00%
Se stále umírněným optimismem, a s vírou v to, že slušnost není slabost, zpracoval
Ing. Radko Sáblík, ředitel Smíchovské SPŠ a gymnázia