V souvislosti s předchozí otázkou bych si teď dovolil porovnat, jak přistupují k mojí vizi vzdělávání pro 21. století studenti a učitelé. Posuďme sami u následných řádek. U učitelů jsem přidal ještě kolonku částečně souhlasím a podporuji, neboť to někteří z nich k otázce připsali.
UČITELÉ | STUDENTI | |
65,85% | S VIZÍ ŘEDITELE SE ZTOTOŽŇUJI A PODPORUJI JI | 75,53% |
7,32% | JE MI TO JEDNO | 21,65% |
9,76% | S VIZÍ ŘEDITELE NESOUHLASÍM | 2,12% |
9,76% | ČÁSTEČNĚ S VIZÍ ŘEDITELE SOUHLASÍM | X |
Pokud tedy připočtu u učitelů těch 10%, kteří se mnou souhlasí částečně, tak učitelé i studenti ze tří čtvrtin moje představy o vzdělávání pro 21. století sdílejí, a jen 10% učitelů a 2% studentů s touto vizí jednoznačně nesouhlasí. Dalším je to jedno. U studentů předpokládám, že těch 20% z nich prostě chce jen získat maturitní vysvědčení a neřeší, jaké znalosti a dovednosti si ze školy odnese a jak je později bude moci v reálném životě využít.