Druhá vlna a online výuka v době COVID-19

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Studentské zpravodajství Presloviny.cz založeno pod Smíchovskou střední průmyslovou školou a vedenou jejímy studenty, absolventy a učiteli.

Druhá vlna Covid-19 v České republice začala, vidíme zvýšení úrovně opatření, zvýšené počty nakažených, a také změny v online výuce.

Již na začátku září se začaly počty případů nakažených nezadržitelně zvyšovat, a to se prozatím nezměnilo. Česká republika je na tom momentálně nejhůř nejen v celé Evropě,      ale také na světě (22/10/2020). Máme nejrychlejší rozšíření nákazy ve smyslu přepočtu nakažených na 100 000 obyvatel. Vláda již nařídila uzavření všech maloobchodů a služeb,      až na prodejny se základním sortimentem. Také nařídila omezení pohybu a kontaktu, kromě cest do práce, za rodinou, na nákup a k lékaři. Roušky jsou také povinné venku. 

Co vnímáme je, že se kvalita online výuky ve většině případů zlepšila , zatímco při první vlně na to školy nebyly a ani nemohly být z různých důvodů úplně připraveny. Online výuka na SSPŠ nyní probíhá plně přes Microsoft Teams a Moodle. Učitelé jsou schopni si také stáhnout prezenční listinu, aby mohli kontrolovat, kdo se výuky zúčastnil.  

Vytvořil jsem anketu pro některé studenty a učitele na Smíchovské SPŠ, abych zjistil jejich názory na tuto situaci, a také ohledně online výuky na škole. Většině studentů, kterým jsem anketu mohl poslat přijde prezenční výuka lepší než online, ale chápou, proč vlastně online výuku potřebujeme. 

„Je to pro mě nová zkušenost. Myslím si, že se naše škola adaptovala výborně, a nahradila nám běžnou výuku ve škole. Nenahradí to sice běžný výklad od učitele,        ale jako náhrada v nouzovém stavu je to určitě dobrá náhrada místo normální výuky.“ napsal jeden se studentů k otázce, která se jich ptala na to, co si myslí o online výuce. „Online výuka samozřejmě pomohla v této situaci. Zasílání úkolů přes Teams a Moodle je dobré, jelikož je to více organizované. Online hodiny dodávají lidský rozměr a zajišťují zpětnou vazbu.“ napsal další. 

Většina studentů také souhlasila s tím, že se roušky musí povinně nosit, i když to velikou část z nich irituje. Rozdíly v názorech na toto téma jsou často velké.

„Zcela jistě měly smysl na jaře, a také mají smysl dnes. Nebylo by vůbec špatné si na roušky zvykat, pokud je třeba někdo nějak jinak nemocen. Určitě to zabrání šíření kapénkových infekcí. Je to prostě výraz ohleduplnosti.“ píše opět jeden ze studentů k otázce okolo nošení roušek na veřejnosti. „Chápu, proč by se roušky měly nosit v MHD a  v obchodech, ale venku ne. Mám problémy s dýcháním a roušku si musím občas sundávat, abych se neudusil.“ odpověděl student s trochu odlišným názorem. 

Většina lidí se zřejmě diví, proč jsme na druhou vlnu nebyli v podstatě vůbec připraveni. Hlavně je to kvůli tomu, jak jsme první vlnu zvládli a mysleli jsme si, že máme nejhorší za sebou. Snad se situace v České republice začne pomalu zlepšovat. Kromě školství je zasažena také ekonomika a dopady ekonomické krize vyvolané virem Covid-19 jsou a ještě budou velké.

Jakub Mirošník

Přihlašte se k odběru novinek

Přihlašte se k odběru novinek