DRONY NA SSPŠ JIŽ OD PŘÍŠTÍHO ROKU

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
V minulém roce měli žáci možnost se přihlásit na volitelný předmět, který se zaměřoval na drony. Tento rok již bohužel neprobíhá, nicméně v následujícím roce by mělo dojít k obnovení tohoto moderního předmětu. Proto se dnes o tomto tématu pobavíme s Filipem Zíkou, koordinátorem tohoto staronového předmětu.

Ahoj, mohl by ses na začátek představit?

Ahoj, jmenuji se Filip Zíka, je mi 19 let a chodím na SSPŠ. Jsem momentálně ve 4. ročníku a za chvíli maturuji. Mezi mé koníčky patří asi vše, čím protéká proud a rád létám s všelijakými modely.

Jak vlastně vznikl nápad obnovení předmětu o dronech a proč ho budeš koordinovat právě ty?

Tak na začátek, první verze tohoto předmětu nebyla úplně dobře připravená, tehdy to sice tak vypadalo, ale později se ukázalo, že to tak úplně není. Na tento VOP jsem se tenkrát přihlásil, protože mě to zajímalo a potom se vlastně ukázalo, že mě to baví a že mě baví učit. Poté, co jsem tento školní rok dodělal s tím ne tak povedeným předmětem, jsem si prostě řekl a bylo mi nabídnuto, jestli bych ho nepřepracoval a neudělal ho nově a lépe.

Co bude náplní předmětu?

Chtěl bych se víc zaměřit na tu praktickou část. Od začátku například výběr komponentů, klidně třeba pájení, prostě vzít to úplně od základů. Můj ideální sen je, že si každá skupinka postaví vlastní dron a poté se s ním budou učit i létat, aby to nebylo čistě teoretické, protože si myslím že pak by to nemohlo nikoho bavit.

Tím jsi mi vlastně odpověděl i na moji další otázku, která je: Jakým typem dronů se budete zabývat?

Chtěl bych to udělat tak, že by si každým tým vybral, co bude dělat. Samozřejmě dron nemusí být pouze létající, může to být klidně třeba chytrý robot, může to být ponorka. Takže když někdo nebude chtít létat a bude chtít třeba chytrého robota, tak i když nejsem expert na roboty, tak proč ne, aspoň se také něco přiučím. Také bych to chtěl co nejvíce personalizovat, aby to každého bavilo a každý z toho měl to, co ho zajímá.

Co si myslíš, že je v tématu dronů důležité a nemělo by se vynechat?

Samozřejmě, když se řekne dron, tak každý myslí na létající kvadrokoptéru. Tím pádem bych to chtěl hodně koncipovat na to, aby každý měl povědomí o určitých součástkách, ze kterých se dron skládá. Takže motor, rám, vrtule, letový kontroler a tak dále. To jsou nějaké ty základní komponenty a myslím si, že by bylo dobré mít třeba z elektrotechnického hlediska povědomí o tom, jak fungují.

Budete se tedy zabývat pouze těmi hardwarovými záležitostmi?

No, když už si někdo ten dron postaví, tak by bylo dobré, aby ho uměl ovládat. Takže se budeme zabývat i letem.

Doslechl jsem se o jakési akci v Rakovníku týkající se vyučování, které ses prý zúčastnil. Mohl bys nám k ní něco říci?

Ano, určitě. Akce se jmenovala Digital fabric education. Jednalo se o školení směřované jak na učitele, tak i na studenty. Část pro učitele měla ukázat učitelům nějaké technologie a měla jim pomoc vylepšit určitý styl výuky. Školení bylo směřováno na výuku IT. Dále tam byla část pro studenty, kde se rozvíjelo umění práce v týmu. Také jsme se učili přemýšlet o problémech tak, abychom si ušetřili práci a výsledek byl správný.

A co bylo výstupem vaší práce?

Výstupem byla prezentace řešení určitých problémů, na kterých každá skupina celý týden pracovala.

Kdo se akce zúčastnil?

Na akci byly pozváni ať už starostové z regionu nebo členové z ambasád. Ti poté hodnotili naši práci a dávali nám feedback. Tento projekt byl iniciován organizací Středočeské inovační centrum a vedli ho tři odborníci z Mexika a jeden z Kanady.

Já ti moc děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů s tvým novým předmětem.

JAN JEDLIČKA

JAK JSME JEDNALI VE FRANCII

V lednu tohoto roku jsem s panem Sušickým zúčastnil jednání ve francouzském městě Rennes. Jednání se týkalo připravování nového projektu v rámci Erasmus+. Pokud bude projekt schválen (výsledky bychom se měli dovědět v květnu/červnu roku 2020), bude trvat 2 roky ve kterých bude uskutečněno celkem 6 mezinárodních setkání s dalšími partnery projektu (Francie, Španělsko, Německo).

Výsledkem projektu by mělo být samozřejmě zlepšení komunikace a anglického jazyka. Hlavním cílem je ale větší porozumění podnikaní a určitém zvýšení povědomí o určitých aspektech řízení firmy. Toho chceme dosáhnout za pomocí vytvoření e-shopu, ve kterém se budou prodávat produkty vytvořené studenty. Pro tento e-shop bude vytvořena vlastní měna s vlastní platební bránou. Díky vysoké úrovni v oblasti zvuku (nahrávání, editace….), kterým oplývá partnerská škola z Německa, bude celkově e-shop a jeho produkty zaměřena na zvuk/hudbu a hudební nástroje.

FILIP ZÍKA

Přihlašte se k odběru novinek

Přihlašte se k odběru novinek