Rozšířená realita a její použití ve výuce

Jak fungují aplikace požívající virtuální realitu? Zjistíte v tomto článku!

Kryštof Toman, student

technologie

06.3.2019

Aplikace, které používají „augmented reality” (AR), neboli rozšířenou realitu, kombinují virtuální prostor s opravdovým. Tedy jedna realita rozšiřuje druhou o určité informace, proto to „rozšířená“. Nejdostupnějším zařízením je průměrný chytrý telefon. Pro naprosté minimum stačí pouze kamera, pro přesnější výsledky, lze započítat akcelerometr, gyroskop a podobné senzory pro pohyb a orientaci v prostoru. Program efektivní analýzou hledá například rovnou plochu, obrazec nebo tvar.


Prakticky si tedy můžeme postavit virtuální hrnek na stůl, rozpohybovat kresbu anebo překrýt předmět s virtuálním. Toto má smysl aplikovat ve výukovém procesu. Nezáleží, jestli uživatel je dítě nebo dospělý, ale aby se o dané téma zajímal, k tomu se vrátím později. Hlavní efekt AR a výukových aplikací je interaktivita, aplikace se tedy snaží reagovat na uživatele. Animace jsou hlavním benefitem, v mnoha učebnicích je vyložen nějaký mechanizmus skrze mnoho ilustrací, animace je úspornější.


Problém s nasazením AR do obvyklého školství je pozornost, v tento bod osobně netuším, jak skončili školy, co studentům poskytovali tablety a výukové aplikace. Důvodem, proč jsem skeptický je, že průměrný mobil žáka obsahuje mnoho jiného než výukové materiály, mnoho zajímavého než výuka samotná. Na mnoha hodinách jsou mobilní zařízení zakázána. Takto by se studenti mohli svému mobilu věnovat déle. Toto možná bude mít za přičinění, že studenti začnou mít horší známky a vyvinou iniciativu, jinak se dostatečné známky nedočkají. Tento přístup by také určil, kdo přesně se na dané škole udrží a kdo ne.

Tištěné Presloviny

Stáhnout Presloviny

Nejčtenější Články

STŘEDOŠKOLSKÝ SNĚM

23.4.2018

506 zhlédnutí

KYTAROVÝ RÁJ JMÉNEM THOMANN

23.4.2018

368 zhlédnutí

Doporučené Články

SPOLUPRÁCE NA BUDOVÁNÍ CHYTRÉHO MĚSTA

Diskuze na téma budování města budoucnosti

V jídelně Základní školy Mníšek pod Brdy se schyluje k diskusi na téma budování měst budoucnosti, s konkrétním zaměřením na inteligentní budovy. Za improvizovaný panel si sedají ředitel Středočesk&ea...

ROZHOVOR S Ondřejem Hlaváčem

►V prvé řadě ti gratulujeme ke zvolení předsedou Studentské rady Smíchovské střední průmyslové školy. Po pěti měsících na škole docela slušná kariéra. Jak vidíš svou budoucnost v této p...

MÉ AKTIVITY MI PŘINÁŠEJÍ NADŠENÍ A DOBROU NÁLADU

Rozhovor s Adamem Skokanem

►Nejdříve přijmi gratulaci ke svému vystoupení na besedě v rámci konference Digitální Česko. Působil jsi na ní velmi uvolněně. Opravdu jsi neměl žádnou trému před plným sálem a vedle osobností veřejného a politick...

KDYŽ PŘIJDE ČAS NA ZÁBAVU

Palác Lucerna se postupně zaplňuje hosty, jimiž jsou nejvíce rodinní příslušníci a přátelé studentů prvních a čtvrtých ročníků Smíchovské střední průmyslové školy. Není divu, nejprve bu...